Unapređenje prometne regulacije Kvaternikovog trga

Na Kvaternikovom trgu je prometna regulacija rješavana u korist automobila, a na štetu pješaka – i trga kao javnog prostora uopće. Ulazno-izlazne rampe podzemne garaže ispod najvećeg dijela trga oduzimaju mu prostor i daju karakter prolaznog koridora. Dok je automobilima dana prednost, pješaci su usmjereni u podzemlje – izgradnjom podzemnih pješačkih prolaza posve su i nepotrebno ukinuti najfrekventniji pješački prijelazi na sjeveroistočnoj strani trga. Tek je nakon godina lobiranja situacija djelomično ispravljena početkom 2011. godine, vraćanjem pješačkog prijelaza prema Domjanićevoj ulici. Potrebno je postojeće stanje unaprijediti tako da se prometna regulacija trga u najvećoj mogućoj mjeri prilagodi potrebama pješačkog prometa.

Isto tako, prostor trgu oduzima i tramvajsko okretište, odnosno kružna pruga. Od osnutka ZET-a i uvođenja tramvaja u Zagrebu krajem 19. stoljeća Kvatrić je uvijek bio i okretište, pa je i jedna od temeljnih smjernica za njegov prostorni obuhvat i razvoj i u programu javnog natječaja za uređenje provedenog 1997. godine bila promišljanje trga i kao tramvajskog prometnog čvorišta. Međutim, ranije je Kvatrić bio i zadnja stanica, no već dugo to nije – okretište je s vremenom pomaknuto do Maksimira, a kasnije do Dubrave i Dupca. U trenutku obnove trga na Kvatriću je bilo okretište dvije tramvajske linije, 5 i 13, a danas se samo jedno tu i zadržalo. Trenutnu potrebu za okretištem na Kvatriću u tom smislu bi trebalo ponovno propitati, pogotovo s obzirom na to da se u neposrednoj blizini i na udaljenosti manjoj od sto metara sada jedno do drugoga nalaze tri tramvajska stajališta (na trgu, u Šubićevoj i Maksimirskoj). Ukidanjem okretišta omogućilo bi se da se prugu izmjesti na način da u oba smjera preko trga prolazi samo sa zapadne ili samo s južne strane, a postojeću tramvajsku stanicu na istočnoj strani trga sasvim ukine.

1 Like