Investirati u javni prijevoz

  • Nužno je nakon gotovo 17 godina napokon proširiti mrežu tramvajskih pruga i učiniti javni prijevoz bržim i cjenovno povoljnijim nego što je promet u kojem prevladava korištenje automobila. To uključuje fizičko odvajanje žute trake, izgradnju novih tramvajskih pruga te bolju integraciju različitih oblika javnog prijevoza.
  • U suradnji s HŽ-om unaprijediti željeznički promet. Također, potrebno je Izgraditi sljemensku žičaru.
4 Likes

Jest, nužno je poboljšati JGP, međutim prijedlog kojega vi iznosite (izgradnja novih tramvajskih pruga) neće prijevoz učinti bržim niti ga dovoljno poboljšati, već je jedino pravo rješenje izgradnja metroa. Molim vas pročitajte moj detaljni post o tome koji sam napisao kao odgovor na cijelo poglavlje “Promet”!

1 Like

Potrebno je reorganizirati autobusni promet duž linija prigradske željeznice na način da povezuju na više mjesta tramvajske linije sa željezničkim stajalištima. Primjer: Tramvajske linije od Kvaternikovog trga do Dupca su jako daleko od pruge, a mnogima koji putuju do centra ili u zapadni dio grada bi bilo znatno brže i učinkovitije putovati željeznicom kad bi ona bila dostupnija.

2 Likes

Podržavam prijedlog izgradnje metroa kao jedinog načina da se napravi značajni iskorak u kvaliteti JGP, no to je vrlo dugoročni projekt a do tada treba efikasno iskoristiti postojeće resurse. Proširenje tramvajske mreže ne može bitno doprinijeti poboljšanju kvalitete JGP ali reorganizacija i efikasno upravljanje autobusnim prometom bi itetkako moglo popraviti situaciju. Sadašnja mreža ZET-ovih linija koncipirana je kao da svaka linija ide na drugu planetu a ne u vrlo bliske dijelove grada i velikim dijelom istom trasom. Autobusi kreću istovremeno a između polazaka su preduge pauze. U obližnji dio grada brže se dolazi pješice nego JGP. ZET uz ogromna gradska financijska sredstva putnicima svoje neefikasne usluge vrlo skupo naplaćuje - i dalje je godišnja karta za 1. zonu skuplja nego ona za cijeli Beč, a za “sretnike” koji žive u udaljenijim dijelovina grada i dvostruko skuplja! Odgovarajućim upravljanjem resursom autobusnog segmenta ZET-a kvaliteta JGP mogla bi se brzo i jeftino unaprijediti.

2 Likes

Slažem se s većinom navedenoga što kaže kmyc! Naravno da i ja zastupam ideju da treba maksimalno poboljšati i reorganizirati i sadašnje resurse (autobus, tramvaj), međutim činjenica je da više NE treba bježati od ideje metroa i naprotiv - da ju napokon treba pokrenuti kao dugoročan projekt, ali i kao jedino dugoročno prihvatljivo rješenje za promet u našem gradu! I još jednom da ponovim - metro nije ni nedostižan, a niti baš toliko ekstremno skup projekt. Naime, njegovi benefiti su višestruko veći nego je njegova cijena, a k tome - moguće je dobiti EU-financiranje (primjer: Sofija!). Također, mislim da mnogima nije jasan koncept metroa, a to je da je on strogo odijeljen od svog ostalog prometa, međutim on NE mora biti podzemni, osim naravno u užem centru grada. Eto, i u Beču - čim prijeđe Dunav on izlazi iznad površine zemlje! Prema tome - npr. izgraditi 20 km metroa ne znači nužno 20 km podzemnog kopanja, već bi možda kojih 7 km pod zemljom bilo dovoljno.

Ideja ukopavanja postojeće željezničke pruge na području Grada, uključujući i postojeći Glavni kolodvor, stara je stvar. A sve u svrhu lakšeg povezivanja dijelova Grada sjeverno i južno od iste. Možda bi trebalo poraditi na fuziji te ideje sa metroom :slight_smile:

Laci, slažem se s Vama! Ako se bude išlo u ukopavanje postojeće željezničke pruge - svakako u sklopu tog plana treba sagledati planove za metro, kako jedan projekt ne bi onemogućio drugi. Inače, iako je ovo s ukapanjem postojeće željeznice i kolodvora lijepi plan i puno bi značio za grad - riječ je o vrlo zahtjevnom i skupom projektu, koji nadmašuje cijenu čitave jedne, a možda i dvije nove linije metroa. Stoga treba ipak sagledati što je od ovoga prioritet, ali sigurno i jedno i drugo treba što prije uvrstiti u srednjoročne planove!

1 Like